Kamienie S1E01

Dziś postanowiłam troszkę odejść od klimatu zbliżających się Świąt, i ten wpis poświęcę kamieniom - ten tekst jest zapowiedzią serii tekstów, które będę wplatała w inne opowieści na moim blogu.

Od zawsze natura i jej dary bardzo mnie pociągały i fascynowały jednocześnie. Piękno przyrody, jej szlachetna uroda, wielobrawność to źródła niewyczerpanych inspiracji i przekraczanie kolejnych poziomów wyobraźni, dla osób zajmujących się tworzeniem.

Naturalne kamienie to jak juz pisałam wcześniej mój ulubiony surowiec, który odnoszę wrażenie przybliża mnie za każdym razem do natury. Ich kolory, faktura i możliwości zastosowania są jeżeli tylko pozwolimy na to naszej wyobraźni - nieskończone. Wg dawnych wierzeń a także ezoteryki, w kamieniach zaklęta jest magia, która ma nas wzmocnić, pomagać i chronić.

Nie jestem ani wiedźmą ani czarownią ale w magię wierzę, w tę dobrą - bo każdy człowiek nosi jej w sobie przynajmniej szczyptę. Wystarczy ją tylko w sobie odkryć:-)

Tymczasem pierwszą opowieść zacznę od Agatu.

AGAT - To jeden z najbardziej znanych i wykorzystywanych w sztuce zdobniczej kamienii. Jest to wielobarwna odmiana chalcedonu, czyli potocznie mówiąć krzemionka. Ten półszlachetny minerał ze względu na miejsce występowania, odmiany i różnorodną strukturę - jest i był chętnie wykorzystywany do ozdabiana i wytwarzania różnego rodzaju przedmiotów.

I tak na przykład dawniej tworzono z niego nie tylko amulety i brosze np. piękne kamee ale także pieczęcie, ozdabiano nim ołtarze, meble oraz miniatury ( miniatury to odpowiednik dziejszych zdjęć 3D :-))

W obecnych czasach ten wspaniały kamień wykorzystywany jest przede wszystkim w zdobnictwie a także jest kolecjonowany przez pasjonatów natury, dzięki którym możemy podziwiać naprawdę piękne eksponaty.

Ja Agat wykorzystałam np tak:



lub tak:

Albo jeszcze tak:


Jak widzicie na zdjęciach, Agat ma naprawdę szeroką paletę barw i różnorodne wielkości.

Nazwa tego kamienia prawdopodobnie pochodzi ( jak podaje źródło - Jan Rzymełka "Definicja, nazwa i historia wykorzystania agatów" od rzeki na Sycylii dawniej zwanej Achates. Polecam Wam do poczytania tekst w linku z którego pomocy korzystałam w tworzeniu tego wpisu.

Ma też specjalne właściwości, które rozpraszają się jeszcze na poszczególne odmiany Agatu, jednakże podsumowując je wszystkie Agat  to kamień dobrej mocy.
Chroni i wskazuje pozytywne rozwiązania. Wpływa na życiową siłę i mądrość, wzmacnia kreatywość, pasje, samoświadomość i poczucie pewności siebie. Pomaga w rozwoju duchowym, wpływa na zdrowie, uspokoja i zapewnia długie życie.

Według astrologii pomocny dla Byka, Bliźniąt Panny, Skorpiona - w to akurat nie do końca wierzę, bo bardziej  wierzę w to co wybiera dla nas podświadomość. I np ja Waga, świetnie czuję się nosząc Agaty.

Poświadomość jest bardzo ważna, jej umiejętne czytanie, zespalanie się z nią - to właśnie dar dzięki któremu lepiej się czujemy. Praca z własną podświadmością nie ma nic wspólnego z paranormalnymi zjawiskami. To kolejny cud, który dała nam matka natura:-)...słuchajcie jej.



Komentarze

  1. Anonimowy12/14/2014

    Może sie mylę, ale ten szary agat - przepiekny zresztą!!! świetnie komponuje sie np. z pierścionkiem ze srebra lub białego złota.
    Wspaniałe sa te bransoletki - to uzależnia. Nie mniej niż gra w kasynie, hihi.
    Pisz dalej, podobaja mi sie opowieści o kamieniach, ich pochodzeniu i naturze.
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy12/14/2014

    Albo takim zegarkiem! Tzn. nie złotym lecz w kolorze naturalnej stali.
    Julka

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiadam zbiorczo.

    Dziękuję to szalenie miłe wiedzieć, że komuś podobają się moje prace.

    A kolejne opowieści o kamieniach na pewno się pojawią - już wkrótce:-))))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty